donderdag 2 januari 2014

MS 97

Ik vond het een uitdaging me in te schrijven voor de SPE. Onwetende welk patroon het zou gaan worden.

Het werd de MS 97. Een patroon wat me deels wel deels niet aansprak. De twee zakjes met roezels en de lengte. De kraag vond ik wat ouderwets en rolzomen trekken me nooit zo aan.

Ik heb mijn dochter gemeten en kwam uit op maat 92. Toen ik het patroon geknipt had en er een goed passend jurkje op legde, zag ik dat hij veel te breed was. Ook de mouwen.

Aan de mouwen heb ik een mouwboord gezet ipv een rolzoom. Daarnaast heb ik ipv de knoopkraag, een col erop gezet.
Omdat het double face stof is, heb ik de middenvoornaad opengeknipt en met de verkeerde kanten op elkaar naar buiten gestikt zodat er een roze lijn dwars over de jurk loopt.

Nu is mijn garen op dus kan het zakje er niet meer opnaaien.... dat komt later. Ik heb geprobeerd de stof te rolzomen en laten draaien want met deze stof leek me dat heel leuk. Maar het lukte me niet zo goed. Ik ga er nog even over nadenken.

De onderkant van de jurk heb ik ook gerolzoomd.

De raglan aanzet van de mouwen heb ik aan de voorzijde ook met de verkeerde kanten op elkaar genaaid om de grijze stof te breken.

Daarnaast heb ik elleboog stukken in roze erop genaaid.

Het zakje maak ik express als laatste, om hem zo op de goede plek te krijgen.

Published with Blogger-droid v2.0.10

1 opmerking:

  1. Creatief bezig geweest met de SPE! Ziet er goed uit. Ik vind de Roodkapjes cape uit de vorige post ook erg grappig zeg! En hoe is het lampje geworden? Ik hou wel van hergebruik!! Nog steeds moet ik wennen dat jij achter dit blog zit...Herken je naam (nog) niet. Fijn weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen